Ako sa stať vlkom s Wall Street: chyby pri predaji cez telefón

Zásadný predaj prostredníctvom telefónov je primitívny iba na prvý pohľad. V skutočnosti je toto celé umenie.

obchodování

1. Tovar je ťažké opisovať slovom. Predaj telefónov je zameraný na jednoduché a priateľské produkty. Mali by byť jednoducho vysvetlené slovami a nevyžadujú vizuálny opis. Napr. malé čierne šaty, je ľahké to vysvetliť slovami, ale je nepravdepodobné, že ich predáme žene, ktorá ich nikdy nevidela. To isté platí aj pre technicky zložité výrobky, výrobky, ktoré zahŕňajú emocionálne vnímanie napríklad predaj šperkov.

2. Strach z odmietnutia. Väčšina predajov sú sprevádzané v štandardných námietkach potenciálnych klientov (to je drahé, nemám čas, ja vám nič neviem, a tak ďalej). K tomu je potrebné byť pripravený, schopný vyriešiť takéto námietky a uzavrieť obchody. Ale mnohí predajcovia telefónov počujúc prvú námietku rozhodnú, že práve dostali nesprávneho zákazníka a vzdajú sa. Neistota často spôsobuje chyby v telefonickej komunikácii s klientom.

3. Nevhodne voláte. Úspech predaja závisí od toho, koľko sa kupujúci sústreďuje na rozhovor. Pre rôzne kategórie zákazníkov a optimálny čas, keď sú najviac náchylní na informácie, sú rôzne. Samozrejme, nie je vždy možné naučiť sa takéto nuansy, ale ak sú známe, mali by sa zohľadniť.

4. Na „super expert“.  Pokúšajúc sa zapôsobiť, môže predávajúci začať naplňovať klienta neskutočnými výrazmi a frázami. Príbeh o produkte v tejto forme sa stáva príliš komplikovaným a je nepravdepodobné, že priláka klienta.

mobil

5. Ignorovanie potrieb klienta. Okrem iného je najdôležitejšie, aby predávajúci mohol určiť potreby zákazníka, hovoria odborníci. Preto je potrebné komunikovať správne. Pokus okamžite „tlačiť“ zákazníka jeho službu alebo tovar (spôsob predaja) bez toho, aby odhalil skutočné potreby partnera, môže mať negatívny účinok. Predaj „na čele“ často odpudzuje zákazníkov a núti ich zavesiť. Po prvé, je lepšie sa opýtať klienta, či potrebuje produkt, vedieť o jeho potrebách. Možno, že klient nevedel o existencii takéhoto výrobku alebo si neuvedomil, že by ho mohol potrebovať.